انتخاب لباس

فاکتورهای مهم در انتخاب لباس بارداری

در دوران بارداری بیشتر عرق می‌کنید و بدن‌تان گرمای بیشتری تولید می‌کند به همین خاطر باید از لباس‌های نخی استفاده کنید تا پوست بدن‌تان راحت‌تر تنفس کند. لباس‌هایی که از الیاف طبیعی استفاده می‌شوند، هم از تعریق زیاد جلوگیری خواهند کرد و هم مانع از بروز حساسیت و آزردگی پوست بدن‌تان خواهند شد. پوست بدن در دوران بارداری حساس‌تر می‌شود.

البته لباس‌هایی با الیاف مصنوعی مثل پلی‌استر هم دوام بیشتری دارند و کم‌تر چروک می‌شوند اما بهتر است در فصول سردتر از آنها استفاده کنید تا لازم نباشد مدام آنها را بشویید و نگران جا ماندن لکه‌های عرق روی آنها باشید. در دوران بارداری نوسانات دمای بدن بسیار زیاد است.

چند لحظه عرق می‌کنید و تب دارید و در دقایقی دیگر دچار احساس سرما و لزر می‌شوید. پس بهتر است لایه‌لایه لباس پوشیدن را به عنوان یک سبک برای کنترل دمای بدن در نظر داشته باشید. سوئیشرت یا ژاکتی که به راحتی آن را بپوشید و دربیاورید هم انتخاب مناسبی خواهد بود.

سعی کنید در دوران بارداری، لباس‌هایی بخرید که بعدا هم امکان استفاده از آنها وجود دارد. مثلا بعضی تونیک‌ها و پیراهن‌هایی که از زیرشکم گشاد می‌شوند، برای همه افراد قابل استفاده هستند و تن‌خور زیبا و جذابی دارند. این انتخاب باعث می‌شود تا بعد از بارداری جایی برای لباس‌های آن دوران در کمدتان وجود داشته باشد.

فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید لباس بارداری باید به آن دقت شود عبارتند از:

۱. خاصیت کشسانی

این موضوع در خرید لباس بارداری بسیار اهمیت دارد. شما باید مطمئن شوید که لباس به اندازه کافی خاصیت کشسانی دارد. آیا شکم یک مادر که در ماه نهم است به اندازه زمانی که در ماه ششم بوده، در این لباس احساس راحتی می‌کند؟ اگر قصد دارید لگ یا شلوار تنگ به پا کنید، فقط کافیست آن را کشیده تا ببینید چه اندازه فضا دارد.

مادران باردار هنگام نشستن بر روی ران و باسن خود فشاری را متحمل می‌شوند. باید جنس شلوار به گونه‌ای باشد تا کمی خاصیت ارتجاعی و کشسانی داشته باشد. البته به یاد داشته باشید که سینه‌های شما در حال تغییر اندازه می‌باشند، پس لباسی که انتخاب می‌کنید باید در قسمت بالاتنه فضای کافی داشته باشد.

۲. قابل تنظیم بودن

بیشتر شلوارهای معمولی و جین بارداری، دارای بندهای قابل تنظیم در دو طرف می‌باشند و شما می‌توانید با توجه به بزرگ شدن شکم خود، آن‌ها را بزرگ‌تر کنید.

۳. امکان شیردهی

با پوشیدن برخی از سوتین‌ها و تاپ‌ها می‌توانید به راحتی به نوزاد خود شیر دهید. ممکن است در ابتدا آنها فقط کمی جذاب باشند، اما باید دقت داشته باشید که آنها دو کار را انجام می‌دهند و اگر قیمت آنها کمی گران است به دلیل کارکرد متفاوتی است که دارند.

۴. داشتن فضای کافی

بیشتر تاپ‌های بارداری در قسمت جلو گشادتر هستند تا فضای کافی برای رشد شکم شما وجود داشته باشد. اطمینان پیدا کنید که در این نوع از لباس‌ها احساس راحتی دارید یا خیر.